HTML

Automatavalto

Én ezeket a néha gonosz szerkezeteket javítom és gondoltam, hogy leírok néhány alapvető tudnivalót a használatukról, működésükről.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

AUTOMATAVÁLTÓ MŰKÖDÉSi ELVE

2007.03.24. 08:01 Toncsibácsi

Ezekben a váltókban nem fogaskerekek vannak össze illetve szétkapcsolva, hanem soktárcsás (lamella) kuplungok vannak működtetve hidraulikusan. Vannak még bennük bolygóművek és szabadonfutók is. A kuplungok ezeknek a bolygóműveknek a különböző egységeire adják le (vagy továbbítják) a meghajtást. (NAPKERÉK, BOLYGÓKEREKEK, KOSZORÚKERÉK) 

Itt a motor és a váltó közötti kapcsolatot egy hidrodinamikus nyomatékváltó (Converter, turbina, citrom, wrandler stb. neveket kitaláltak rá) hozza létre a hagyományos kuplung szerkezet helyett.

Az automataváltó másik fajtája a fokozatmentes (CVT constant velocity transmission)Magyarul: Folyamatosan változtatott áttételű.

Ezekben egy acélból készített ékszíj van és az ékszíjtárcsa-feleket közelítik, vagy távolítják egymáshoz képest, ezáltal a szíj belül vagy kijjeb fut a tárcsán.

Az automataváltó egyik fajtája sem keverendő össze a robotizált mechanikus váltóval.(Pl: Twingo)

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://automatavalto.blog.hu/api/trackback/id/tr3350325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Czimmermann József 2007.07.05. 10:38:45

Szeretnék többet tudni az NVCT automata váltó szerkezetéről, működéséről. Lehetne közvetlen kapcsolatot találni TONCSIBÁCSI-val?
yczimi
süti beállítások módosítása