Ezekben a váltókban nem fogaskerekek vannak össze illetve szétkapcsolva, hanem soktárcsás (lamella) kuplungok vannak működtetve hidraulikusan. Vannak még bennük bolygóművek és szabadonfutók is. A kuplungok ezeknek a bolygóműveknek a különböző egységeire adják le (vagy továbbítják) a meghajtást. (NAPKERÉK, BOLYGÓKEREKEK, KOSZORÚKERÉK)
Itt a motor és a váltó közötti kapcsolatot egy hidrodinamikus nyomatékváltó (Converter, turbina, citrom, wrandler stb. neveket kitaláltak rá) hozza létre a hagyományos kuplung szerkezet helyett.
Az automataváltó másik fajtája a fokozatmentes (CVT constant velocity transmission)Magyarul: Folyamatosan változtatott áttételű.
Ezekben egy acélból készített ékszíj van és az ékszíjtárcsa-feleket közelítik, vagy távolítják egymáshoz képest, ezáltal a szíj belül vagy kijjeb fut a tárcsán.
Az automataváltó egyik fajtája sem keverendő össze a robotizált mechanikus váltóval.(Pl: Twingo)